FAQ - najčešće postavljana pitanja i odgovori

Stubišni automati
STA 1, STA 2, STA 3

  • Koji stubišni automat izabrati?
    Sva tri stubišna automata se montiraju na 35mm šinu. Za montažu u razdjelnik predviđeni su STA 2 i STA 3. STA 1 montira u ormare ili na razvodne ploče. Snaga kontakata kod sva tri automata je identična.
  • Na što treba paziti prilikom priključenja stubišnog automata?
    Prilikom priključenja treba paziti na ispravnost instalacije. Sva tipkala moraju biti spojena paralelno, jednim krajem na nuli, a drugim na liniju tipkala koja se spaja na stubišni automat.
  • Da li se stubišni automat može koristiti u kombinaciji sa senzorima pokreta?
    Naravno. Radni kontakt senzora spaja se paralelno sa tipkalom.
  • Kako produljiti vijek trajanja stubišnog automata?
    Povećanje snage priključenih rasvjetnih tijela znatno skraćuje vijek trajanja kontakata. Zato kod većih opterećenja preporučamo korištenje dodatnog sklopnika.
  • Nakon uključenja stubišni automat proradi. Zašto?
    To je normalno. Nakon isključenja, stubišni automat je spreman za rad.
  • Nakon uključenja stubišni automat proradi, ali ne reagira na tipkala. Zašto?
    Provjerite da li je linija tipkala dobro spojena na stubišni automat. Provjerite ispravnost tipkala. Možete provjeriti i direktnim spajanjem nule na ulaz od tipkala. Ako ni onda ne proradi, greška je u stubišnom automatu.
  • Zašto je maksimalno vrijeme 5min?
    Zato jer smo procijenili da je to optimalno maksimalno vrijeme potrebno za normalno kretanje stubištem. Prosječno vrijeme korištenja stubišne rasvjete je 2-3 minute.
  • Kućište stubišnog automata je vrlo toplo. Zašto?
    Svaki se stubišni automat lagano zagrijava u normalnom radu. Međutim, ako je kućište vrlo toplo, a rasvjeta je uključena to je znak da je neko tipkalo u kratkom spoju ili je mehanički blokirano.
  • Kad uključim stubišni automat pregori osigurač?
    Kratki spoj u instalaciji. Velika je vjerojatnost trajnog oštećenja kontakta releja.
  • Zašto je stubišni automat stalno uključen?
    Dva su moguća razloga:
      1. Ako tinjalice na tipkalima ne svijetle, neko tipkalo je mehanički blokirano ili u kratkom spoju (kućište automata se jako zagrijalo). 
      2. Ako je kućište normalne temperature, slijepljeni su kontakti releja.
  • Zašto stubišni automat ne radi?
    Provjerite instalaciju. Provjerite osigurač. Ukoliko je sve ispravno, možda su pregorili vodovi u stubišnom automatu uslijed kratkog spoja
  • Može li se stubišni automat servisirati?
    Naravno. Najčešći kvar je pregaranje kontakta releja uslijed kratkog spoja ili preopterećenja.
  • Da li se isplati servis stubišnog automata?
    Da. S obzirom da su kvarovi u elektronici vrlo rijetki, promjenom releja dobivate skoro novi uređaj.
  • Stubište nam je dobro osvijetljeno preko dana. Kako spriječiti nepotrebno uključivanje rasvjete?
    Umjesto postojećeg stubišnog automata možete ugraditi Stubišni luxomat SL1 ili ga kombinirati sa luxomatom (u tom slučaju se fotosonda luxomata obavezno montira van stubišta)
  • Što je to „Servisni mod"?
    Servisni mod se koristi prilikom bilo kakvih radova unutar stubišta (servis rasvjete, krečenje, sastanci stanara...). Trenutno je servisnim modom opremljen STA 3, a uskoro će biti i STA 1.
    Servisni mod se aktivira okretanjem gumba za ugađanje u krajnji desni položaj. Nakon toga je potrebno pritisnuti tipkalo i stubišni automat će se uključiti i ostat će stalno uključen sve dok se gumb za ugađanje ne vrati u željeni položaj za normalni rad.

Luxomati
LM 10D, LM 10RC, LM 01, LM 02, LM 10C, LM 20C

  • Koji luxomat izabrati?
    Ovisi o načinu montaže koji Vam najbolje odgovara. Kod postojećih ormara ili razdjelnika preporučljiva je ugradnja luxomata za unutarnju montažu kojima se fotosonda montira van, ali nije nikakav uvjet. Možda će nekome praktičniji biti luxomati za vanjsku montažu (LM 10D i LM 10RC) kojima je dovoljno dovesti trožilni kabel od razvodne kutije, ormara ili razdjelnika.
  • Koja je razlika između vanjske i unutarnje montaže?
    Kod uređaja za vanjsku montažu (LM 10D i LM 10RC), elektronika i fotosenzor nalaze se u istom vodotijesnom kućištu otpornom na vremenske utjecaje dok se kod luxomata za unutarnju montažu, luxomat ugrađuje u ormar ili razdjelnik a fotosonda se montira van.
  • Na što treba paziti prilikom instalacije?
    Potrebno je paziti na izbor mjesta za montažu luxomata ili fotosonde. Javna rasvjeta, reklame ili bilo koji oblik rasvjete u okolici  utječu na ispravan rad. Pod njihovim utjecajem može se dogoditi da luxomat ne uključi. Mjesto za montažu mora biti zaklonjeno od njihovog utjecaja.
  • Kako produljiti vijek trajanja luxomata?
    Povećanje snage priključenih rasvjetnih tijela znatno skraćuje vijek trajanja kontakata. Zato kod većih opterećenja preporučamo korištenje dodatnog sklopnika.
  • Luxomat stalno uključuje i isključuje rasvjetu. Zašto?
    Luxomat, ili njegova fotosonda, montirani su pod direktni utjecaj rasvjetnog tijela koje uključuje. Kad se rasvjeta uključi, fotosenzor registrira veliku količinu svjetla na sebi i daje „krivu“ informaciju izvršnom dijelu da isključi relej nakon predviđenog kašnjenja.
  • Luxomat prerano/prekasno uključuje rasvjetu. Zašto?
    Potrebno je izvršiti dodatno ugađanje nivoa prorade.
  • U čemu je razlika između LM 10D i LM 10RC?
    Razlika je u konstrukciji napajanja. LM 10D ima transformator a LM 10RC ima RC kombinaciju u napajanju. To LM 10D čini otpornijim na razne visokonaponske smetnje, pikove i istitravanja u mreži ali je i cijena uređaja viša u odnosu na LM 10RC kji je malo manje otporan ali je jeftiniji i lakši. LM 10RC ima i drugačiju elektroniku sa signalizacijom prorade elektronike i releja.
  • Što signaliziraju LED diode?
    Zelena LED signalizira kada je sklop u stanju prorade. Relej se aktivira nakon vremenskog zatezanja.
    Crvena LED (kod LM 02, LM 20C, LM10 RC) signalizira proradu releja. 

Stubišni luxomat SL 1 

  • Da li se fotosonda mora montirati u stubište?
    Ne. Ovisno o situaciji u stubištu fotosonda se može montirati i izvan stubišta.
  • Koje je mjesto najbolje za montažu fotosonde?
    Ovisi o situaciji u stubištu, ali preporuka je da se izabere mjesto koje je pod slabijim utjecajem vanjskog svjetla, ali i mjesto gdje ljudi češće prolaze. Nije potrebno tražiti mračne kutke stubišta.
  • Da li fotosonda mora biti zaštićena od utjecaja stubišne rasvjete?
    Ne. Sklop luxomata se isključuje dok radi stubišna rasvjeta. Bitna je količina svjetla koja dolazi izvana dok je stubišna rasvjeta isključena.
  • Da li se SL 1 može koristiti u stubištima koja nisu izložena vanjskom svjetlu?
    Ne. Nema smisla stavljati skuplji uređaj kad je u stubištu uvijek mrak, a sklop luxomata nema svrhu. Za takva se stubišta koriste STA 1, STA 2 ili STA 3
  • Odgovore na ostala pitanja potražite u poglavljima „Stubišni automati“ i „Luxomati“

Razno

  • Zašto ne dajete garanciju na kontakte releja?
    Trajnost kontakata releja ovisna je o mnogo faktora koje mi nismo u mogućnosti predvidjeti niti utjecati na njih. Neispravna instalacija, preopterećenje, slučajni (ili namjerni) kratki spojevi, nestručno rukovanje su samo neki od tih faktora.
    Mi radimo sve što je u našoj moći da uređaji budu kvalitetni i u njih se ugrađuju najkvalitetnije komponente radi maksimalne trajnosti uređaja. Na žalost, ne možemo utjecati na gore navedene faktore i to je razlog što se na kontakte releja ne daje garancija.
  • Gdje vam se nalazi servis uređaja?
    Servis uređaja vlastite proizvodnje nalazi se u sjedištu tvrtke u ulici Kamenarka 24. Uređaji za servis se preuzimaju u maloprodaji i proslijeđuju u proizvodnju na servis. Naravno, uređaji se na servis mogu poslati i poštom ili se mogu uručiti u našim predstavništvima u Osijeku i Splitu a oni će ih našim redovnim transportom proslijediti u Zagreb.
  • Da li imate servisne centre izvan Zagreba?
    Nemamo, a za sada nisu ni u planu. Naravno, ukoliko se ukaže potreba, možda se i organiziraju.

Ukoliko među ovim pitanjima/odgovorima niste našli ono što Vas zanima, slobodno nam se obratite.


KONTAKT
Davor Sudar - luxomati, stubišni automati, stubišni luxomat
tel. 01/6611-172
fax. 01/6611-100
davor.sudar@ellabo.hr